Diós-gesztenyés hajdinakása

A hajdina olyan gabona, amit intenzív, jellegzetes íze miatt sokan elutasítanak. Én magam is csak édesen szeretem, és amikor már kifőtt belőle az az erős "aroma". Érdekes információ lehet, hogy a pörkölt változata sokkal élénkebb ízű, ezért én mindig a natúrt választom.
Kásaként viszont remekül passzol hozzá a gesztenye és a meggy, ebbe a receptbe is becsempészhető a meggy, ami most nálam kimaradt.
Teljes értékű reggeli, hiszen tartalmaz gabonát, fehérjét, vitaminokat.



hozzávalók: 3 főre
25 dkg hajdina
2 bögre (kb 6 dl) növényi tej
csipet só
(forralt víz)
2 ek méz

10 dkg natúr, cukormentes gesztenyemassza
10 dkg darált dió
3 ek méz - ill. ízlés szerint
1 ek növényi tejpor
1/2 dl víz

elkészítés:
A hajdinát leforrázzuk kb 1,5 liter vízzel és 10 percig állni hagyjuk.

Addig elkészítjük a krémet. Aprítógépben krémesre zúzzuk a diót a gesztenyével, mézzel, vízzel és a tejporral.
Így egy közepesen sűrű masszát kapunk. Ha lágy krémet szeretnénk, akkor több vizet adagoljunk hozzá.

Ha letelt a 10 perc, leöntjük a hajdina levét, átmossuk, leszűrjük. Fazékba rakjuk, felöntjük 2 bögre növényi tejjel, csipet sót adunk hozzá, és addig főzzük, amíg a hajdina fel nem szívja a folyadékot.
Ezután elzárjuk a gázt és mézet keverünk hozzá.

Rögtön tálalható, de én rétegezve egy teflonos sütőformába raktam, és csak másnap reggelire fogyasztottuk. A rétegezés nagyon egyszerűen történt: a forma aljába simítottam a kása egyik felét, megkentem a krém egyik felével, majd ráöntöttem a maradék kását, a tetején pedig elsimítottam a krém másik felét. Banánnal díszítettem, de többféle gyümölccsel finom.


Az alaprecept a Legyen néktek eledelül recepteskönyv-sorozatból származik.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések