Szejtános tortilla

A "pláne" a receptben az, hogy a szejtánt is én magam készítettem - ismét csak egy Facebook-videó alapján, kisebb változtatásokkal.


Hozzávalók:
250g búzasikér
1 tojás
30 g sörélesztőpehely
1 ek pirospaprika
1 ek bazsalikom
1 ek fokhagyma granulátum

1 ek ketchup
125 ml szójaszósz
375 ml forró víz

A tortillába zöldségek, saláta, salátaöntet, esetleg hummusz

Elkészítés:
A búzasikért alaposan összekeverem a tojással, sörélesztővel és a fűszerekkel.

A ketchupot habverővel elkeverem a vízzel és a szójaszósszal.

Ezután a nedves és száraz hozzávalókat összekeverem, majd lisztezett gyúródeszkán kb 2 perc alatt átgyúrom, hogy minél jobban összeálljon a massza.
Folpackba csomagolom a lenti kép alapján - szaloncukor formába, a végeit csomóra kötöm:



Ezután egy liter forró vízben főzöm egy órán át, időnként megkeverem.
Majd 15 perc alatt lehűtöm, és csak azután csomagolom ki a fóliából.
Ezután többféle módon felhasználható, a tortillához én összeaprítottam kisebb darabokra, és serpenyőben némi olajjal megsütöttem.


Még a férjemnek is ízlett, aki egyébként nem igazán van oda az ilyen jellegű "műhúsokért". :)

Hogy a tortillát ezen kívül milyen zöldségekkel, öntettel töltjük meg, az egyéni ízlés dolga, mi paradicsomot, vegyes zöldsalátát, citromos-zöldfűszeres salátaöntetet, és némelyikbe még hummuszt is tettünk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések