Spárga fasírtba rejtve

Ma gyönyörű spárgát vettünk, így elkezdtem recept után kutatni. Még évekkel ezelőtt egyszer nem sikerült jól a krémleves, túl öreg volt a spárga, így ahhoz még mindig nem volt kedvem. Valami laktató ételt szerettem volna készíteni. És íme, megtaláltam ezt az eredetileg húsos receptet, amit átalakítottam. Nem mondom, a spárga "elrejtése" nem volt egy gyors munka, de megérte. :)


Hozzávalók:
1 csomag (150 g) szójagranulátum
2 tojás
7 evőkanál zsemlemorzsa
1 csapott evőkanál kakukkfű
(szárított) petrezselyemzöld
fokhagyma granulátum
1 evőkanál só
17 db spárga
(olíva)olaj a sütéshez

Elkészítés:
A szóját vízzel felengedjük, és hagyjuk, hogy megszívja magát, megduzzadjon. Kb 10 perc múlva kinyomkodjuk. (Ha van több időnk, hagyhatjuk még állni, nekem most nem volt.)
A 150 grammnyi granulátumból 490 gramm konyhakész szójám lett.

A spárga fehér végét levágjuk, mert az kemény lehet. Megmossuk, és forró vízben megfőzzük. A vízbe tegyünk egy evőkanálnyi sót és cukrot is.
Ha puha, leöntjük róla a főzővizet, hideg vízbe áztatjuk, majd lecsöpögtetjük.

Miközben fő, már összeállíthatjuk a fasírtot. A szóját összekeverjük a tojásokkal, morzsával, sózzuk és fűszerezzük. Annyi részre osztjuk, ahány spárgánk van - én úgy számoltam, hogy kb 17 darabhoz lesz elég ennyi fasírt, így 17 spárgát főztem. Elég is lett a fasírt masszája.
Evőkanállal maroknyi gombócokat gyúrtam, így kijött a 17 darab.

 
Ezután a spárgákat bevonjuk a fasírttal: mindegyik gombócnak először a felét vettem, azt nyomkodtam körbe a spárga felére, majd a másik felét.
Végül zsemlemorzsába forgattam mindet, és vékonyan olajozott tepsibe sorakoztattam.
A tetejüket is óvatosan meglocsoltam, hogy szépen meg tudjanak sülni.


Aranyszínűre sütöttem őket. Petrezselymes krumpli készült mellé, de valamilyen szósz és/vagy saláta is passzol még hozzá.


Miért jó a spárga?
"Öregedésgátló", vízhajtó, méregtelenítő, rákmegelőző hatású.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések