Vegetáriánus töltött káposzta

Először készítettem, és arra jutottam, hogy szívesen ajánlom azoknak, akik még nem mertek belefogni: érdemes kipróbálni a töltött káposzta készítését. Élvezetes!
Két recept alapján hoztam össze a saját töltött káposztámat. :)


hozzávalók:
1 kg savanyított szálas káposzta (1 zacskó)
1 kg savanyított káposztafej (1 zacskó)
2 fej hagyma
3 dl rizs
15 dkg szójagranulátum
3 ek Maggi magyaros Ízvarázs (lehet sima vegeta, de én egyszer egy ilyennel kóstoltam, nagyon ízlett)
3 nagy gerezd fokhagyma
3 tojás
2 főtt tojás
pirospaprika
olaj
fogpiszkálók

elkészítés:
A hagymát megpucoljuk és megdinszteljük, a végén hozzákeverjük a felaprított fokhagymát. 2 tojást megfőzünk és apróra vágunk. A szójagranulátumot leöntjük kb fél liter forró vízzel és hagyjuk, hogy beszívja. Ha kész, a hagymához tesszük a főtt tojást, a szóját, hozzáadjuk a megmosott rizst nyersen, (nem kell megfőzni) 3 nyers tojást is belekeverünk, sózzuk, paprikázzuk, beleszórjuk az Ízvarázst.
Ezt a tölteléket fogjuk beletekerni a káposztalevelekbe. Ha kimarad egy kevés a végén, azt majd simán beleöntjük a lébe.
Egy nagy fazékba (legalább 6 literesbe) belerakjuk a szálas káposztát (megmoshatjuk, ha túl savanyúnak vagy fűszeresnek érezzük) és felöntjük annyi vízzel, ami bőven ellepi. Forraljuk.
A káposzta leveleit megtöltjük a töltelékkel, és a végén fogpiszkálóval átszúrjuk, hogy ne essenek szét. Ha elkészült mind, beletesszük a szálas káposzta tetejére a vízbe, és 2-3 óráig főzzük, amíg teljesen átfőnek. Amikor a víz kezd elfogyni, pótoljuk, hogy jó lucskos maradjon.
Szójajoghurttal locsolva tálaljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések