"Három az egyben" tészta

Ezt a tésztát Magdinál találtam, amikor valamilyen péksüteményt szerettem volna sütni. Végül én édesen készítettem el, és rögtön háromféle változatban. Íme. :)

hozzávalók: 2 tepsinyi adaghoz
60-65 dkg liszt
fél-1 dl olaj
2,5 dl + 1 dl víz
10 dkg cukor
csipet só
2 dkg élesztő

tölteléknek:
1 dl növényi tej
barna cukor ízlés szerint
darált dió
karobpor
kókuszreszelék

elkészítés:
Az élesztőt 1 dl vízben (kevés cukorral) felfuttatjuk, közben összekeverjük a lisztet, sót, cukrot és olajat a 2,5 dl vízzel. Ha az élesztő felfutott, összekeverjük ezzel a keverékkel. Jól összedolgozzuk, dagasztjuk. (Ha esetleg ragad, adjunk még hozzá egy kevés lisztet.) A kapott tésztát 1 órára hűtőbe tesszük. Az óra leteltével a tésztát téglalap alakúra kinyújtjuk. Na és én ekkor vettem háromfelé a tésztát. :)
Egyharmadát levágtam, megkentem kevés tejjel, megszórtam cukorral, majd darált dióval. Feltekertem.
A másik harmadát szintén megkentem tejjel, megszórtam cukorral és bőven karobporral is. Így hasonlít majd a kakaós csigához. Mind a diós, mind a karobos rudat fogtam, és kb 1 cm-es darabokra vágtam. Az így kapott csigákat lisztezett tepsibe fektettem.
A harmadik harmadból pedig "karobos-kókuszos bejgli" készült. (Ajánlom azoknak, akik annyira odavannak a kókuszért, mint én.) A tésztát megkentem tejjel, megszórtam cukorral, bőven kókusszal, karobbal, és feltekertem. Viszont ezt már nem vágtam fel centinként, hanem egyben hagytam, és így fektettem be a tepsibe. 170°C-on kb 20 perc alatt gyönyörűen átsültek, a bejglinek kell esetleg még pár perc.
Nagyon jó tészta, légiesen könnyű! Még fogok belőle más töltelékkel is készíteni, az biztos. :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések